maanantai 31. toukokuuta 2010

keveämpää

Uusi koti ja kaupunki on tehnyt minulle hyvää. Oleminen täällä on valoisampaa, keveämpää ja kotoisampaa enkä tunne oloani sillä tavoin nurkkaan ahdistetuksi kuin tunsin aiemmin, ennen muuttoa. Tässä tilassa korostuvat mahdollisuudet ja uudet alut, joihin haluaisin oppia kiinnittymään.

Myös tässä yhteisen verkkomme nurkkauksessani ilma tuntuu ummehtuneelta ja olo nuupahtaa heti sisään astuessa. Olen vähän väsynyt olemaan tilassa, jossa minua odottavat heti ovella sairaalan lattian siniset viivat. Sairastamislähtöisellä kirjoittamisella on ollut tilauksensa elämässäni, olen tarvinnut sitä selvitäkseni ja tulen tarvitsemaan jatkossakin, mutta nyt ehkä kaipaan toisenlaisia tiloja ja horisontteja, sellaisia joissa voi yrittää ennen kaikkea elää, sairaudesta huolimatta. Ehkäpä uuteen kotiin muuttaminen myös täällä verkon maailmassa tekisi minulle hyvää.

1 kommentti:

än. kirjoitti...

Löysin uuden "kodin", kokeilen viihdynkö siellä. Laitan uuden osoitteen kenties tännekin myöhemmin, nyt sen saa halutessaan tietää esim. laittamalla spostia osoitteeseen sinistaviivaa at gmail dot com.